Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mafferd z`n miniTUIN.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Mafferd z`n miniTUIN.

    heerlijk!x!
    Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

    Comment


      #92
      Re: Mafferd z`n miniTUIN.

      Da's een mooi voorraadje.
      Zou ze tijdens drogen niet tegen elkaar aan leggen, en zeker niet op een krant, of je moet een inkt-fetish hebben ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #93
        Re: Mafferd z`n miniTUIN.

        Dat heb je mooi gedaan mafferd, dat je er maar knettertje stoned van mag worden

        Comment


          #94
          Re: Mafferd z`n miniTUIN.

          Thanks voor de reacties!!

          Ben er dik tevreden mee daar kom ik de 2-3maand wel mee door net al even de schaar hasj gerookt

          @QnQ Dankje! en je hebt eigenlijk wel gelijk.. zal zo direct even de krant inruilen voor vliegen gaas,, dat is eigenlijk wel een veel betere oplossing. kon vanacht alleen niet meer bedenken waar ik het nou gelaten had

          nou komt voor mij het moeilijkste wachten tot het lekker droog is en in de potten kan.

          gr mafferd

          Comment


            #95
            Re: Mafferd z`n miniTUIN.

            Laat het je smaken

            Een droognet met 8 verdiepingen kost 18 euro... Erg makkelijk.

            Comment


              #96
              mooi man!
              Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

              Comment


                #97
                Re: Mafferd z`n miniTUIN.

                thanks! en zon droognet klinkt wel handig!

                Comment


                  #98
                  Re: Mafferd z`n miniTUIN.

                  Ziet er heerlijk uit, heb je ook nog middeltjes gebruikt om de resultaten te verbeteren?

                  Comment


                    #99
                    Re: Mafferd z`n miniTUIN.

                    He thanks! Extra toevoegingen waren een beetje basis voeding af en toe,, bloei voeding,, en een topbooster 3dagen. En uiteraard ph- voor het afzuren.

                    Gr mafferd

                    Comment


                      Re: Mafferd z`n miniTUIN.

                      Je moet op aarde altijd zo min mogelijk tot geen ph min gebruiken. Dat is helemaal niet goed. Dat snap ik nooit, ik zie vele aarde kwekers ph- gebruiken, en bijna elke voedings fabrikant legt uit in hun folder of website waarom je dat niet moet gebruiken.

                      De aarde slaat de ph- (vaak salpeterzuur) op in de grond en je krijgt er een scherpe chemische wietsmaak voor terug. Erg lekker, als je van hoofdpijn houd


                      Beter pak je een complete aarde voedingslijn, die zijn vaak zo afgestemd dat meten haast overbodig is als je je netjes aan het schema houd.

                      20120429_083550.jpg20120429_083656.jpg
                      Last edited by mr pitbull; 29 April 2012, 07:50.

                      Comment


                        Re: Mafferd z`n miniTUIN.

                        en toch is het tegendeel al vaak bewezen, mensen die op aarde keken met eeb te hoge phkrijgen tekorten, passen zij de ph aan gaat de plant ook beter. wel geloof ik je direct dat dit voor volle grond op gaat!
                        Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

                        Comment


                          Re: Mafferd z`n miniTUIN.

                          Dan gebruiken al die mensen een bij elkaar geraapt zooitje voeding.
                          Een complete lijn voor aarde word namelijk qua ph zo samengesteld dat de ph stabiel blijft in de grond.


                          Ph- (salpeterzuur) word vastgehouden in de grond, en dan kun je de laatste 4 weken gaan spoelen, maar dan blijft het nog achter in aarde.

                          Helemaal grappig om te lezen dat veel aardekwekers hier op dit forum de laatste week of weken gaan spoelen met afgezuurd water, en zo eigenlijk de plant nog ff extra volstoppen met salpeter of fosfor zuur. Hoe slecht wil je je wiet hebben...

                          Ik kweek hydro, maar de 1a laatste week breng ik langzaam de ph omhoog naar 6,8 om dan de laatste week met puur water te spoelen.

                          Ik wil die troep er echt niet bij oproken.
                          Last edited by mr pitbull; 29 April 2012, 12:55.

                          Comment


                            Re: Mafferd z`n miniTUIN.

                            Kijk met hydro, is het medium wat je gebruikt eigenlijk helemaal geen medium, maar het dient slechts als steun voor de plant en wortels.
                            Het water+voeding in je voedingsvat is eigenlijk het medium dat meermaals per dag ververst word. Zo moet je het een beetje zien.

                            Omdat de plant dus maar een paar keer per dag optimaal voeding op kan nemen moet deze voeding qua ph en ec ook keer op keer perfect zijn.
                            Ph tussen 5,5 en 6,5 is dan het beste. Onder 5,5 verbranden je wortels, boven 6,5 werkt de voeding minder..
                            Je kan op hydro prima met ph- werken want als je je voedingsvat leeggooit is ook gelijk je medium weg.

                            Je kan dus elke dag je medium aanpassen naar de wensen van de plant.
                            Met een week spoelen heb je ook echt je plant een week op zuiver water laten leven.

                            Aarde kan wel voeding opslaan, en dus ook gelijkmatig voeding afgeven, de ideale ph op aarde ligt ook iets hoger, tussen 6 en 7. Het voordeel van aarde is dat het de ph vanzelf word gestabiliseert, en zorgt het ook als buffer zodat kleine foutjes ook worden getollereerd. De aarde stabiliseert wel weer. Spoelen zou ik dan ook persoonlijk op aarde ook 2 weken doen, en dan echt doorspoelen, ik spoelde elke plant eerst 5 min door met een bak er onder en dan 2 weken op puur water. En dan nog kreeg mijn wiet altijd een bepaald aards scherp smaakje. Vind ik dan.. Ik betwijfel of alle voeding na 2 weken uit de grond weg is, dus dan heeft de plant ook nog genoeg opgeslagen. En juist die laatste weken zorgen voor veel extra grammetjes, commerciele boeren spoelen vaak niet eens. Hooguit een paar dagen. Die gaan voor gewicht.
                            En voeding laat zich nog redelijk wegspoelen, maar ph - is gewoon gif. Dat is echt niet goed voor je.

                            Daarom is de goede potgrond ook heel belangrijk, die bufferen het medium vanzelf naar de juiste ph
                            Universele potgrond buffert vaak rond 7, maar meestal niet lager, of je moet extreem zure voeding gebruiken.

                            Comment


                              Re: Mafferd z`n miniTUIN.

                              ik buffer zelf niet, maar kan je niet gewoon met citroensap het water 'afzuren'?

                              niet zo giftig

                              Comment


                                Re: Mafferd z`n miniTUIN.

                                De aarde buffert,,,, blijkbaar heb je van dit hele verhaal alleen de terugkomende woordjes onthouden

                                Je hoeft op aarde niet af te zuren, als je voeding gebruikt zet de combinatie van voeding en de juiste aarde de ph goed.
                                Gebruik je geen voeding dan hoeft de ph ook niet optimaal te zijn, water word altijd opgenomen.

                                En Citroen sap is ph 2,5 ofzo dus daar moet je veels te veel van gebruiken.

                                Comment

                                Bezig...
                                X